erikalindquist

Alla inlägg under juli 2013

Av Erika Lindquist - 31 juli 2013 23:05

Hej hej :)) 

Idag så åkte vi till stallet lite senare på kvällen och då va det superbra väder att rida i :)) 

Då så hoppade vi och jag tror aldrig att det gått så toppenbra som det gick idag :)) Hon va hur duktig som helst och hon bara flög över hindrena :)) 

En bild på mig och Elsa när vi hoppar ca 80 cm :))

  

      

Av Erika Lindquist - 30 juli 2013 23:07

  

         

Ja då vet man vad man har att vänta sig imorgon då ;) 

Av Erika Lindquist - 30 juli 2013 18:58

Hej :))
Idag blev det lite dressyr och det guck sjukt bra tyckte jag :)) vi gallopperade även över en bom ett antal gånger då vi skulle byta varv och då även gallopp :)) det gick lite si så där i början men efter ett tag så förstod hon vad det hela gick ut på :))
Imorgon så blir det troligen lite hoppning och det ska bli superkul :)

Av Erika Lindquist - 29 juli 2013 22:48

Hej Hej :))
Idag åkte vi till stallet vid kvart över två tiden för att hovis skulle komma kl 15:00 då Lindas häst Misse skulle skos och eftersom att Linda inte kunde så fixade jag de :) Hovis va ca en timme försenad och sedan så tog det typ en timme att sko alla hästarna som va före oss men när allt va klart så släppte jag ut han i hagen och tog Elsa :) det blev ett kort dressyrpass idag och hon skötte sig superbra :))
Imorgon är även Linda tillbaka och då blir det lite bomövningar vilket ska bli kul :)
En bild på fina ponnyn :))

Av Erika Lindquist - 28 juli 2013 15:46

Idag va det mycket bättre med Elsa och hon va mycket piggare :))
Hon hade ju vilat i två dagar nu så hon hade energi till tusen :))
Det blev lite dressyr i paddocken idag :)) Hon va superduktig :)
Imorgon så får vi så om vi kanske hoppar lite då planerna igår blev lite annorlunda :))
En gammal bild på Elsa :)

Av Erika Lindquist - 28 juli 2013 00:09

Imorse vid typ 11 tiden så åkte vi ut till Elsa och det va från början tänkt att vi skulle hoppa lite :) men så blev det inte :( hon såg lite slö och hängig ut och så, och svettades lite så jag sköljde av henne lite och gick med henne runt gräspaddpcken
Senare när hon fick komma ut i hagen så drack hon och såg ganska mycket piggare ut och så rullade hon sig så förhoppningsvis kan jag rida imorgon :) så det va nog inget allvarligt :))
Men senare på eftermiddagen så va vi bjudna till pappas arbetskamrats familj och först så tog vi bussen ner till stan och där gick vi och tittade lite på marknaden som fanns där :) efter det så åkte vi hem till dem och grillade :))
Så dagen har varit väldigt lång men nu blir det lite film :)

Av Erika Lindquist - 26 juli 2013 15:02

Hej hej :))
Idag så fick Elsa vila :) eftersom att min lillebror fyller år och vi ska ha kalas så då fick det bli så :)
Här är lite bilder från idag och dem fyra sista bilderna är från igår när Linnea fotade :))

Av Erika Lindquist - 25 juli 2013 19:39

Hejsan :))
Dagen ridpass gick sjukt bra :))
Och det va perfekt väder att rida i, inte för varmt och inte för kallt :))
Vi hoppade även ett hinder några få gånger och det gick superbra :)) och hon verkade tycka att det va superkul då vi inte hoppat på ett tag för det har varit så varmt
Linnea va också med idag och fotade oss när vi red :) hon har ridit i vår grupp tidigare när vi red på måndagar på LRK men senare så började jag och min syster en grupp på fredagar istället
Men imorgon får vi se lite hur det blir, är det jättevarmt kanske Elsa får vila imorgon men annars blir det bog dressyr eller markarbete :))

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards