erikalindquist

Alla inlägg under november 2013

Av Erika Lindquist - 30 november 2013 19:53

Idag så blev det lite dressyr/markarbete i ett ridhus ca 25-30 min därifrån :)) ett supermysigt ridhus med superunderlag :) han blev hur pigg som helst och galopperade på som aldrig förr :) han va jätteduktig hela tiden och slappnade av jättebra i slutet :))

Av Erika Lindquist - 30 november 2013 19:41

Jag tänkte bara höra med er vad ni tycker om de där med de stackars kaninerna vars päls blir avdragen så att dem skriker av smärta bara för att vi ska få äkta päls :(
Jag tycker att det är fruktansvärt elakt :( att i hela deras liv sitta i små burar och sedan bli av med pälsen på ett smärtsamt sätt :/ nej usch stackars kaniner, tycker helt klart att det är sjukt att göra så, tänk om det varit människa dem gjorde så där på, drog av håret på :/ då hade vi genast tagit till åtgärder men nej de stackars kaniner ska lida i hela sina liv :( tycker så synd om dem, de är också djur, levande varelser precis som vi.
Nu var det ju inte i Sverige utan typ i Kina eller något sånt men ändå, man gör inte så ändå.
Jag säger inte att jag hatar dem som bär äkta päls, för det finns andra sätt att fixa päls på men att göra på de här plågsamma sättet är sjukt tycker jag
Men jag menar bara på att plåga stackars kaniner för att få någon millimeter längre päls tycker jag verkligen INTE är värt de.

Av Erika Lindquist - 30 november 2013 10:41

November månad har varit jättekort, tiden har bara sprungit iväg och imorgon är det den första December vilket innebär att det är 24 dagar till julafton och runt 22 dagar till jullov ;))
Man märker verkligen att det börjar närma sig jul när det är minusgrader, kallt och frost :) så mysigt :))
Vi har faktiskt fått upp ljusstakarna och julgardiberna och då tycker jag att man får en sån mysig julkänsla :))
Bild från förra året :)

Av Erika Lindquist - 29 november 2013 20:28

Idag så red jag en liten ponny som heter Lilo :) hon var ganska seg till en början men blev bättre efter ett tag :) då bjöd hon på riktigt fint och sökte sug ner :)
Har tyvärr ingen bild på henne

Av Erika Lindquist - 29 november 2013 16:09

Så sjukt skönt att det äntligen är helg :)) dagen i skolan var rätt lugn, gjorde inget speciellt direkt mer än idrott, målpasset och tyskan :) på hanledningen så fikade vi med tårta och bakelser och julmust ;)) mumsigt ;) vi har haft en jättesnäll australiensk tjej på besök i typ två månade och idag så var de hennes sista dag så hon hade bakat en supergod tårta och vår lärare tog med bakelser och julmust :)
Smarta bär det av till LRK och har ingen aning om vad vi ska göra eller vilken hästar jag ska rida :) spännande ;)

Av Erika Lindquist - 28 november 2013 17:41

Idag så var det ingen vanlig skoldag vilket både va kul och skönt ;) alltid skönt att slipp den segaste dagen i veckan ;) istället hade vi först wollybollturnering på Bästra Ramlösa skolan och det gick bra, mitt lag kom tvåa ;))
Där efter tog vi oss till Olympia och spelade bowling :)) jag är inte alls bra på de men det är superkul :)
Så den här dagen har varit helt okej :))
Imorgon taggar vi fredag och helg :) skönt, känns som de behövs nu :))

Fick en kommentar om att ni ville se jackan som jag köpte :)) så den är här ;) (sorry för dålig bild, men man ser nog ändå)

Av Erika Lindquist - 27 november 2013 19:51

Idag åkte vi ut en runda till väla då jag behövde en ny vinterjacka :))
Påvägen hem åkte vi inom hööks och där är ju alltid så mycket att titta på ;))
Hittade en massa saker jag helt plötsligt "behöver" ha haa nä men de är alltid så när man går in i en hästbutik ;) då behöver man allt känns de som :) nä men typ så :)
Nu sitter jag och lyssnar på One Directions nya album som är så sjukt himla bäst :)) lite rockigare och tuffare stil på musiken men väldigt bra :)) tycker jag :))

Av Erika Lindquist - 26 november 2013 19:05

Idag blev det barbacka och det gick superbra :) han var ganska så pigg men duktig :))
Jag börjar lära känna honom mer och mer nu :)
Nu blir det lite läxa och sen lite tv :)

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards