erikalindquist

Alla inlägg under juli 2014

Av Erika Lindquist - 31 juli 2014 21:52

Vi har varit iväg nästan hela dagen.
Först så var vi i Lund och hämtade en sadel som Elin skulle ha på Wille.
Efteråt så var vi och fikade hos mormor och morfar och det var ett tag sedan vi träffade dem. Så det var trevligt.
Sedan var det stallet som gällde. Och Kalle var duktig även idag. Vi gick över några bommar utan problem. Och så jobbade jag honom lite i skritten och han är väldigt arbetsvillig. Duktiga stjärnan <3

Av Erika Lindquist - 30 juli 2014 20:14

Finaste Kalle och Wille <3

Av Erika Lindquist - 30 juli 2014 19:04

Hela eftermiddagen spenderades i stallet och Kalle fick fläta i både svans och man. Dock gick den i manen upp..
Men de andra sitter kvar. I alla fall så red vi ute idag. Elin och Wille hängde på precis som igår men de var mycket lugnare idag. Så det blev en lite längre runda. Vi avslutade passet på ridbanan idag med och där blev det lite trav. Duktiga Kalle :)
Efter jag ridit så flätade jag honom som sagt och ryktade honom länge. Så nu är Kalle ren och fin :) fixade även hocskägget lite. Så nu är Kalle ren och fin <3

Av Erika Lindquist - 29 juli 2014 17:55

Idag så åkte vi iväg vid ett tiden och första stopp var i en hästbutik där vi köpte kraftfoder (till Wille) och Kalle fick en hink som han ska ha sin kvällsmat i. Där var såklart också mycket fint att titta på så vi gick runt ett bra tag och bara tittade lite. Där var ju helt klart en hel del saker som man vill köpa sen någon gång. Som tex så hittade jag ett jättefint marinblått schabrak med glitterkant, jag hittade en superfin lädergrimma och sedan fanns det massa annat fint man också skulle vilja köpa ;)
Men det får blir en annan gång ;)
Sedan åkte vi vidare till stallet och det blev som sagt uteritt i de fina och varma vädret. Det gick väl sådär egentligen. Båda hästarna stirrade upp varandra så vi kände att det bästa vore att rida tillbaka och skritta lite i paddocken. Där var Kalle fortfarande lite taggad men betydligt lugnare ;)
Efter jag skrittat en stund fick han trava lite och sedan skrittade jag av honom.
Sen fick han välförtjänt dusch :)
Fina Kalle <3

Av Erika Lindquist - 28 juli 2014 22:12

Kalle var superduktig idag. När jag kom till stallet så stod Kalle redan inne i sin Box och där stod vi ett bra tag och bara mös. Fina myspållen.
Därefter mockade jag åt honom och efter jag ryktat honom så kom Elin med sin nya häst Wille.
Eftersom att dem åkt en bit så hängde hon med mig när jag red ut med Kalle. Så nu har äntligen Kalles kompis anlänt till stallet ;)
Imorgon blir det uteritt och då hänger Elin och Wille på. Så det ska bli kul :)

Av Erika Lindquist - 28 juli 2014 12:45

Vaknade med en sån huvudverk idag och den försvinner inte heller. Så jag ligger och vilar framför tvn medan dem andra är och hämtar häst till Elin. Så jag ska möta upp dem på stallet senare och då ska jag även rida Kalle om jag inte har allt för ont i huvudet.
Nä nu ska jag försöka vila lite så huvudverken förhoppnings försvinner ;)

Av Erika Lindquist - 27 juli 2014 22:33

Det har ännu en gång varit en varm och hyffsat solig dag även idag. Solen försvann dock mot eftermiddagen med värmen var fortfarande kvar.
Så det blev ett dopp idag med. Och varmt var det så vi var säkert i en timme i alla fall :)
Men innan badandet blev det en tur på stallet och Kalle var ganska skötsam idag. Han har börjat testa lite men så länge man visar vad man står är det inga problem.
Jag red ut idag, själv och det var inga problem. Han hur duktig som helst och det var verkligen mysigt med en lite uteritt, och det hoppas jag Kalle också tyckte :)

På stranden så köpte jag och Linda vars en glass och jag testade den här "bananglassen" som var sådär. Det så kallade skalet var av någon slags gelee och det var inte så gott. Men inuti va det en helt vanlig vaniljglass så skalade man den så var de en helt okej glass :)

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards