erikalindquist

Alla inlägg under maj 2014

Av Erika Lindquist - 30 maj 2014 12:37

Idag är det ju fredag vilket innebär fredagsfika och idag så bakade både jag och Elin :) Elin bakade chokladbollar och jag bakade vaniljbullar :) alltså typ som chokladbollar fast istället för kakao tillsatte jag vaniljsocker :) annars är det precis samma ingredienser som i chokladbollar :) jag hade dock inte i kaffe :)
Dem blev faktiskt väldigt goda och det blir lite variation från chokladbollarna :)

Jag hade i:
Havregryn: ca 2 dl
Smör: ca 50 g
Socker: ca 1dl
Vaniljsocker: ca en matsked ( kan behövas mer, beror på hur man vill ha dem, hur mycket vanilj man vill att dem ska smaka)

Och sedan så rullade jag ihop dem och rullade dem i pärlsocker :)

Av Erika Lindquist - 30 maj 2014 11:53

Jag tyckte att jag behövde en ny lite somrigare header då jag inte gillade min andra :) så jag satt och fixade det igår :)
Blev faktiskt ganska nöjd :) och den blev mycket somrigare och ljusare än den förra :)
Får se om jag kanske redigerar den lite senare men den får va så här så länge :)
Hoppas ni gillar den :)

Av Erika Lindquist - 29 maj 2014 20:22

Väla blev första stoppet och jag inhandlade det sista jag behövde till balen som är redan nästa vecka :)
Därefter åkte vi vidare till Familia då det var så mycket folk på väla :) där hittade jag en blus som jag tänkte ha på skolavslutningen :)
Fikade även på Familia och där va så mycket lugnare än vad de va på väla :) inte alls lika mycket folk :)
Men nu känner jag att jag är redo både för balen och skolavslutningen :)

Av Erika Lindquist - 27 maj 2014 19:28

Kom precis hem från skolan igen :) vi har hela dagen både igår och idag jobbat med ett arbete i skola som skulle visas upp idag på det så kallade sista föräldrarmötet :)
Och det gick bra :)
Imorgon blir det brachhandboll :) så en hel skoldag på stranden :) jag ska inte vara med utan bara vara där och titta på de andra som spelar :)
På torsdag och fredag är vi lediga :) så skönt :))

Av Erika Lindquist - 25 maj 2014 19:01

Ja idag är det mors dag och vi var tidigare hos mormor och morfar där vi träffade kusinerna och fikade lite :)
Det har varit riktigt varmt och skönt idag :) och solen har varit framme hela tiden :) superskönt med lite värme ;)
Nu är jag hemma och ska snart ta mig en dusch för att sedan kanske se en bra film eller något :) hah känner att mina kvällar ser likadana ut ;) men det är mysigt att titta på film :)

Av Erika Lindquist - 25 maj 2014 02:50

Idag så var Pharan så sjukt duktig :) vi hopptränade och då hoppade vi en liten bana på fyra hinder :) det gick super och Pharan tyckte att det var superkul :) och la in ett antal boxksprång ;) hah men duktig var han nu känns det som att allt sitter ;) när jag ska göra vad och så :) så det känns bra :)
Nu ikväll va jag lite med Linda :)
Och nu får jag se om jag sätter igång någon bra film eller något :)

Av Erika Lindquist - 22 maj 2014 21:57

Vi red ut en mysig runda i det supervärma vädret :) åh vad mysigt, nu känns det verkligen som att sommaren är här :) soligt och det har varit supervärmt :) härligt med lite värme för en gångs skull :)
Lite bilder på Pharan som Elin fotat :)
Myspys och rulla sig <3

Av Erika Lindquist - 21 maj 2014 21:34

Superskönt nu när vi inte har några läxor :) utan man kan göra de man känner för :)
Vi hade sån idrottdag idag, och då började vi på Olympia med friidrott :) och det var faktiskt ganska kul :) jag presterade bättre än vad jag trodde :)
Sedan åt vi lunch på skolan och i slutet av dagen blev det dans. Det va också helt okej :)
Har även fixat de sista inför spexfotot på fredag så nu vet jag hur jag ska se ut :)) ska bli riktigt kul :) speciellt och se vad alla andra valt att klä ut sig till :)
Här kommer lite foton som Elin tagit :))

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards