erikalindquist

Alla inlägg under mars 2014

Av Erika Lindquist - 30 mars 2014 21:47

Solen har legat på hela dagen och det har varit varmt och skönt :)) nu börjar det verkligen bli vår :)
Blev ett bra ridpass på Pharan och vi gjorde mycket volter, serpentinbågar och skänkelvikningar :) Pharan skötte sig bra :)) blev en del galoppfattningar också och även de gick bra :))
Imorgon blir det stallet igen :)

Av Erika Lindquist - 29 mars 2014 20:17

Dagen började med att jag fick stiga upp tidigt imorse för att åka iväg på frukost kalas :)) morfar fyllde ju år härom dagen så idag var det kalas och dem bjöd på god frukost och tårta :) var även ute en hel del i det superfina vädret med kusinerna :))
Efter kalaset åkte vi till en hästaffär och kollade lite :) där var ganska mycket rea och jag hittade ett par ursnygga, bruna hv polo ridbyxor som är supersköna :))
Direkt efter vi varit där åkte vi till stallet och där red jag Pharan :) jag fick lära mig hur Pharans ägare brukade rida honom och jag känner nu att jag börja förstå lite mer hur jag ska rida honom :) och Pharan var superduktig :))
Det hände en del tråkigheter också och jag hoppas att allt blir bra.
Nu så blir det snart film och mys med lite godis efter en lång dag :))

Av Erika Lindquist - 27 mars 2014 19:10

Det har varit en hufsat bra dag måste jag säga :) eftersom att det är målvecka slutar vi inte som vanligt så vi slutade tidigare :))
Efter skolan var jag och klippte mig hos frisören :))
Efter det så fortsatte vi till mormor och morfar då morfar fyller år idag :))
Efter det åkte vi en liten runda till väla :) dock så köpte jag inget utan kollade mest runt lite :))
Därefter åkte vi inom hööks och kollade lite :)) köpte inget där heller :)
Så det har varit en ganska bra dag men det blev ganska tajt :))
Här ser ni resultatet, vilket kanske inte syns så mycket men jag tycker att det känns jättekort

Av Erika Lindquist - 26 mars 2014 19:21

Var som sagt och ute hos Pharan idag :) blev mest lite frihetsdressyr :))
Nu ska jag kolla på den tredje delen av ryttareliten :) är det någon av er läsare som kollar på serien? Är iallafall en bra serie som jag rekomenderar er att se ;)

Av Erika Lindquist - 25 mars 2014 19:09

Har varit ett ganska regnigt väder idag och kallt var det också. Iallafall så hade jag två nationella prov idag och det första gick faktiskt bättre än vad jag trodde, det andra gick väl lite si sådär, men jag gjorde mitt bästa och mer än så kan jag ju faktiskt inte göra ;)
Imorgon är det onsdag och jag tycker att hitintills har veckan varit lite seg, den har gott lite långsamt. Längtar till helgen ;)
Imorgon är det ju onsdag och då bär det av till stallet igen ;)

Av Erika Lindquist - 24 mars 2014 17:21

Rubriken säger nog de mesta :) vi har helt enkelt målvecka denne veckan i skolan vilket innebär att man jobbar med sina mål :) det innebär också att det blir en läxfri vecka vilket är superskönt :) inte ofta de händer att man inte har några läxor ;))
Så denna veckan blir väldigt lugn och jag kommer helt klart att vila mycket :)
Har dock två nationella prov i morgon vilket jag inte ser fram emot men men får hoppas att det går bra och jag får ju göra mitt bästa :)

Iallafall så blir det inte stallet förrens på onsdag :)
Får se hur Pharan mår då och så får vi därefter se vad vi hittar på :))

Av Erika Lindquist - 23 mars 2014 19:21

Var på stallet även idag och nu börjar Pharan bli så mycket bättre så jag och Elin skrittade en liten runda :)
Så mysigt :))
Nu sitter jag och kollar jag på Ponnyakuten ;))

Av Erika Lindquist - 22 mars 2014 18:26

Var ju i stallet tidigare och pysslade om Pharan lite :) jag mockade både hans Box och ligghallen och tog ner hö och halm och så :))
Nu i kväll blir det en filmkväll ;) ska se Hunger game, catching fire då jag inte sett den ännu och så får jag se om jag ser någon annan bra film också :))
Sötisen :))

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards