erikalindquist

Alla inlägg under augusti 2013

Av Erika Lindquist - 30 augusti 2013 21:14

Hej hej :))
Idag så va det dags för ridning och det va faktiskt superkul :) från början så var det tänkt att vi skulle ha uteritt även den här gången men så blev det inte riktigt för det började att ösregna :( så det fick bli lite ridning i ridhuset istället och jag tyckte själv att det guck superbra :) det blev lite självständig tidning i början och hon va ganska mjuk och bjöd på ganska bra framåt :)) efter vi gallopperat, vilket också gick hur bra som helst, så red vi ut en liten runda :)
Här är lite bilder från dagens lektion, inte så bra dock :)

Av Erika Lindquist - 29 augusti 2013 17:13

Hej hej :)
Idag har det varit en ganska lång dag i skolan, men imorgon är det äntligen fredag igen :)) helgen blir nog rätt så lungt tror jag i alla fall :)
Här är en bild på mig och Elsa för typ ett halvår sedan :)

Av Erika Lindquist - 26 augusti 2013 21:24

Efter skolan så åkte vi en liten runda till väla :)) köpte ett par nya byxor :))
I skolan så hade vi idrott och som tur va, va det vår sista lektion då det va ganska jobbigt
Nu ska tänkte jag lägga mig och lyssna på lite musik och ta det lugnt :))

Av Erika Lindquist - 25 augusti 2013 21:02

Hej hej :)
Idag så va jag ute och red Virre och det gick helt okej, dock inte så bra som jag hoppats men men
Det blev lite dressyr i paddocken och det gick lite sådär tycker jag, hon ville inte som jag ville men det slutade ändå helt okej :)
När vi red upp dem så va hon ganska pigg och bjöd på bra framåt och lika så på vägen tillbaka till hagen :)


       

Av Erika Lindquist - 23 augusti 2013 21:00

Hej hej :)
Idag va det dags för första ridlektionen efter sommarlovet och det gick superbra :) jag red Donnan och hon va jätteduktig :) vi red först ut en runda och skrittade och travade och sen så red vi tillbaka till ridhuset och tog galopp inne :))
Hon va jättestor då hon är en liten storhäst och jag har ju ridit Elsa i fyra veckor nu i sommar och hon är ju bara en ponny så det va ju en viss skillnad :) men när man väl hade vant sig så gick det super :)
Jag tyckte att hon kämpade på bra, hon va liksom inte alls som hon va innan sommarlovet utan man behövde använda skänklarna mer än vad man behövt tidigare och hon drog inte alls med huvudet i galoppen som hon gjorde ett tag innan sommarlovet :)

Av Erika Lindquist - 19 augusti 2013 12:54

Hej hej :)
Har precis kommit hem från skolan :)
En ganska kort dag vilket är hur skönt som helst :) fick lite inte information och sådär, dem gick även igenom morgondagen :)
Imorgon blir det också en ganska skön dag med lite information och vi får nycklar och så :)
En bild på söta Elsa :)

Av Erika Lindquist - 18 augusti 2013 20:52

Hejsan :)
Imorgon är sommarlovet tyvärr slut :(
Åh, tycker att livet kunde se ut så här hela tiden :) att hålla på med hästarna och allt de där :)) så mysigt men nej nu ska man gå i skolan istället :( men men det är väl bara till att bita i hop och försöka göra sitt bästa :)
Ska ju rida Virre varje söndag och jag fortsätter att rida kvar på LRK på fredagar :) och det ska bli superkul :))
Men idag så har jag varit med Linda och vi har både varit ute och hemma hos Linda :)
Men jag tycker faktiskt att det har varit ett bra sommarlov :) lite kort men men :))

Av Erika Lindquist - 17 augusti 2013 18:34

Här är en bild på Virvelvind från i vintras :)
Ska bli lite kul och se hur hon är nu :) jag tror att hon blivit lite större också :))

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards