erikalindquist

Alla inlägg under september 2014

Av Erika Lindquist - 29 september 2014 19:44

Till världens bästa Kalle som var så sjukt duktig idag. Han fattar galopp superbra nu och galoppera och galopperar. Idag fick jag knappt stopp på honom då han tyckte det var så kul och han blev så taggad att han bara ville galoppera fortare och fortare. Men duktig var han. Det gick och samla ihop galoppen och han höll kvar galoppen, ja han var en riktig stjärna idag. Är så stolt över lille killen <3
Som sagt så ska han få vila imorgon och vi ska bara ta en liten promenad så att han ändå får röra på sig.

Av Erika Lindquist - 28 september 2014 20:55

Söndag idag och denna helgen är snart slut trots att den nästan precis börjat. I alla fall så är det ny vecka imorgon och förhoppningsvis så blir det helg igen lika snabbt som förra veckan.
Kalle jobbade på bra idag. Han var väldig pigg och glad idag men det är bara positivt så länge han går att kontrollera :)
Kalle har inte fått någon vilodag denna veckan utan han får en välförtjänt vilodag på tisdag istället.
Och jag fortsätter min söndagskväll med en film :)

Av Erika Lindquist - 27 september 2014 19:35

Lördag idag och det är ju alltid skönt med lördagar :) sova länge på morgonen och ligga och dra sig enda tills man orkar att gå upp och äta frukost.

Men Idag så höll jag mig kvar under hake ridpasset tills jag satt av frivilligt denna gång. Kalle var superduktig och galoppen blir bara bättre och bättre. Vi tog även ett lite skutt över en upphöjd bom och han tyckte det var superkul.
Mot slutet skulle vi skritta av dem ute på grusgången. Dock så stod där en vagn full av en massa nerklippta grenar i och ett grönt nät över och det tyckte båda hästarna va lite läskigt. Men vi hoppade av och dem fick gå fram och lukta på det så det slutade bra i all fall :)

Har ni förresten lyssnat på One Directions nya låt som dem släppte för ett litet tag sedan. Jag vet inte exakt när dem släppte den men dem har inte släppt sitt nya album än utan bara ett smakprov av albumet. Låten heter Fireproof och jag tycker själv att den är jättebra. De är verkligen värt att lyssna på den ett par gånger ;)

Och ja det ser lite kul ut då han hoppar med frambenet och travar med bakbenen ;) men han hoppade utan att riva bommen så han var ändå superduktig :)

Av Erika Lindquist - 26 september 2014 20:10

Så härligt att det är fredag igen. I skolan idag så fick jag rida den minsta hästen och också den sötaste, eller en av dem sötaste i alla fall och hon var då himla rolig att rida. Hon är valfrihet pigg och snabb och hon vill bara springa fort hela tiden så det var en del att jobba med men jag tyckte att det gick bra.

När jag kom hem så åkte vi till nästa stall. Där bestämde jag mig för att jag skulle rida ut en runda. Jag hade sedan innan planerat att han bara skulle få "jogga" lite så det blev perfekt med en mysig uteritt i det inte så mysiga vädret. Det regnade och blåste en del men det gick så mycket bättre än förväntat och han var lugn och fin hela tiden. Vi kunde rids ut helt själva och jag red längst grässtigen fast jag red på fältet precis sidan om.
När jag kommer tillbaka till stallet tänkte jag skritta av honom på ridbana. Inne på ridbanan blir han rädd för något utanför ridbanan och hoppar iväg och jag är inte alla med på vad som händer så jag trillade av och lanadade rakt på ryggen. Men det var bara att hoppa upp igen och jag skrittade några varv till på ridbanan sedan red jag och Janny ut en liten sväng på grusvägen. Så det slutade bra, nu har jag bara lite ont i ryggen men annars år båda jag och Kalle okej :)

Av Erika Lindquist - 25 september 2014 21:51

Idag fick vi sluta typ två timmar tidigare än vad vi egentligen skulle gjort så när jag kom hem så bakade jag en äppelpaj. Det var så himla skönt att känna att man har tid till att göra något annans också än skolan och Hästen. För på sista tiden, speciellt när vi har slutat sent har det vara blivit stallet nästan precis efter skolan. Men idag kände jag att jag hade tid till att baka en äppelpaj också ;)
Imorgon är det fredag igen och då slutar vi också tidigt. Det sköna med denna skolan är att vi typ aldrig har några läxor. Vi har prov och test osv men inga läxor och det tycker jag är sjukt skönt. Så jag har gjort en engelsk uppgift typ hemma hit in tills.
Så det är superskönt.

Av Erika Lindquist - 25 september 2014 12:54

Igår så orkade jag verkligen inte skriva något inlägg då jag var ganska trött och hade inte riktigt tiden till det då vi slutade sent i går. Stallet tog ju sin lilla tid och när vi kom hem efter stallet var klockan redan halv nio. Så jag orkade inte blogga igårkväll.
I alla fall var Kalle så underbart duktig. Han fattade galopp bra och snabbt i vänster varv men när vi kom till höger varv var det inte liks populärt. Då bara sprang han fortare och fortare och vi bara sprang runt där i paddocken och allting bara snurrade.
I alla fall så gick det till slut och han var så duktig. Vi hoppade även en liten bom som var upphöjd på ena sidan och först så tvekade han lite sedan så hoppade han den och han va så duktig.

Av Erika Lindquist - 23 september 2014 20:25

Idag var Kalle superpigg speciellt när jag skulle fatta galopp. Shit vad det gick undan. Han sprang och sprang och mamma stod inne i mitten och skulle fota men hon blev så rädd så det blev inte några jättebra bilder haha :)
Men det gick bra och jag fick galopp på honom i alla fall och det är ju det jag kämpat med. Jag fattade en ny galopp efter det och den var så mycket lugnare och det gick toppen. Då var han jätteduktig.
Han gick även ner lite i form i traven utan att jag använde inspänningstyglar så jag tycker för tillfället att det bara är framsteg och beröm till denna underavara häst :)

Av Erika Lindquist - 23 september 2014 07:42

Men som graderna går neråt och man märker verkligen att det blivit höst. Idag när jag gick upp var det endast två grader ute. Det är ju nästan minus grader. Så idag var det bara att ta fram viterjackan och åka ut till stallet och sätta på Kalle sitt täcke.
Och nu sitter jag och vänta på bussen som ska komma om en minut :)

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards