erikalindquist

Alla inlägg under februari 2014

Av Erika Lindquist - 28 februari 2014 14:00

Kom precis hem från en helt okej skoldag :) inga jobbiga lektioner och egentligen slutar vi inte förrens vid tre men vår Svenska lärare gick hem så vi fick håla även där och fick en läxa istället ;) det var faktiskt ganska skönt att slippa den lektionen då vi först skulle haft en tilles rast och sedan en timmes lektion och det är ju fredag och alla vill ju bara hem och ta helg :))
Vi hade också No. Prov idag och det gick faktiskt mycket bättre än vad jag trodde, var väldigt nära på att ge upp bara några minuter tidigare men det gick bra :))
Iallafall så är der ju fredagsfika på stallet idag och ska även mysa lite med denna vita skönhet ;))

Av Erika Lindquist - 27 februari 2014 20:04

Idag så var vi i stallet och det var ett tag sedan vi var där och det hade man verkligen saknat ;) så det var skönt att komma ut lite mitt bland alla läxor, eller vi har väl inte så många nu mer än No provet imorgon och så lite glosor hit och dit :)
Iallafall så skötte sig Pharan ganska bra idag får jag säga, han var lite sur i början men det blev mycket bättre efter ett tag :)
Efter jag skrittat fram honom så körde vi lite akademisk ridkonst från marken och han var som vanligt superduktig :)) därefter så släppte jag honom och så sprang vi av oss lite ;))
Men som sagt han va duktig :))
Lite bilder från idag ;))

Av Erika Lindquist - 27 februari 2014 15:16

Denna veckan har ändå gott ganska ganska fort, det var inte längesedan der var måndag och imorgon är det redan fredag :)
Idag fick vi sluta tidigare än vanligt då vi inte hade sista lektionen då läraren skulle iväg på någon kurs av något slag :) så det har varit en del håltimmar denna veckan men oftast så är det ganska skönt att skippa lektionen och göra något annat istället som att plugga till No provet som vi ska ha imorgon :)

Av Erika Lindquist - 25 februari 2014 17:41

Ännu en helt okej skoldag :) håla på första lektionen så blev plugg till No provet som vi ska ha på fredag istället.
Nu tänkte jag beta av lite läxor. Och till helgen blir det stallet en hel del :) om allt går som det ska så blir det en mysig uteritt :) nu är det ju så fint väder så då får man ju passa på och ta en härlig uteritt i vårvädret :))

Av Erika Lindquist - 24 februari 2014 14:05

Blev faktiskt bra :) då vi fick håla på sista lektionen :) så istället för att ha idrott i en timme har jag faktiskt städat mitt rum :) kände att det behövdes :)

Nu ska jag alldeles strax sätta mig med lite läxa.
Några fina bilder på bästa! <3

Av Erika Lindquist - 23 februari 2014 14:04

Var precis ute på en skön joggingtur i vårvädret :) det va faktiskt ganska skönt att komma igång med joggningen igen, var ett tag sedan och det har inte funnits jättemycket tid till det heller men idag fanns det gott om tid ;) jag har nog varit rätt så lat av mig också ;) jag har nog prioriterat film före joggning ;))
Och har man bra musik så går det ännu bättre och man blir mer motiverad ;))

Av Erika Lindquist - 23 februari 2014 12:12

Idag är det tråkigt nog sista dagen innan skolan börjar igen.
Men senare idag bär det av till stallet och då ska lammen badas och Pharan motioneras :)
Lammen har verkligen tatt sig nu :) dem har växt och dem äter mer och mer och dem blir bara piggare och busigare hela tiden :) så skönt :)) och dem är ju så himla söta när dem springer runt och hoppar runder på golvet :))

Av Erika Lindquist - 22 februari 2014 20:02

Blev lite hoppning idag med Pharan och han var jätteduktig :) han bara flög över hindret som var ca 40 cm :)
Nu har jag satt mig i soffan med en bit Pizza framför melodifestivalen :)

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards