erikalindquist

Alla inlägg under augusti 2014

Av Erika Lindquist - 31 augusti 2014 19:05

När vi kom ut till stallet så hade hästarna verkligen jättemycket energi. Dem kunde inte stå stilla och dem höll på hela tiden med olika saker. Dem kunde helt enkelt inte stå stilla. Jag tänkte att longering på fältet skulle vara rätt så bra men där hoppade han lite och tog galoppsprång men det gick till slut. När vi kommer tillbaka till stallet så var det inte mycket bättre så han fick busa av sig lite i ridhuset. Där efter börs det mycket bättre. Så till slut gick det superbra. Han fick busa av sig lite och det tyckte han va lite kul :)
Här under kommer några suddiga bilder från busen i ridhuset ;)

Av Erika Lindquist - 31 augusti 2014 14:33

Nu har vi precis kommit hem från hööks och där köpte jag ridskor och chaps. Vi måste ju ha det när vi rider på skolan och det är nog ganska mycket skönare att rida i.
Jag funderade egentligen på att köpa ridstövlar men det blev skor med chaps eftersom att om tex dragkedjan på en ridstövel går sönder så måste du ju lämna in hela stövlarna eller köpa nya. Går dragkedjan i sönder på chapsen så har man fortfarande kvar skorna. Så då kan man ändå rida eller ja man kan ju rida i vilka skor som helst nästan men om man tycker att det är skönt att rida med chaps kan man bara köpa nya eller lämna in enbart dem, det är ganska mycket billigare än att köpa nya ridstövlar. Sen tycker jag att det kan vara lite roligt då man kan köpa nya chaps efter ett tag som man kan byta med. Så man kan ha ett par när man rider hemma och ett par när man rider i skolan. Man kan ju köpa hur många som helst och byta mellan. Tex när man har ett par ridbyxor har man ett par chaps och har man sina andra ridbyxor så kan man ha andra chaps till de så blir det typ som olika outfits. (Om man då har mer än ett par ridbyxor).
Sedan så var det ganska mycket billigare också så det var bara tummen upp.

Riddkorna är svarta med dragkedjan fram och chapsen är också svarta med lite brunt läder på kanten :)

Av Erika Lindquist - 31 augusti 2014 10:51

Idag är det ju söndag och helgen är nästan slut.
Jag vaknade vid halv tio tror jag och gick upp och åt frukost vid tio tiden.
Nu ligger jag och kollar på ett avsnitt av PLL medan Kalle blir blöt av allt regn som bara öser ner.
När mamma kommer hem från Elias fotboll så ska vi åka en sväng till hööks och på vägen hem åker vi nog inom väla också ;)
Men först får vi åka och kolla så att hästarna inte fryser.

Av Erika Lindquist - 30 augusti 2014 19:31

Vi var på helsingborgsfestivalen som inte heter det längre och där köpte jag ett nytt skal.
Ett vitt skal som skyddar jättebra och där är dessutom lite fina detaljer på ;)
Sedan fortsatte vi till stallet och där red jag Kalle i regnet. Men han var duktig :)

[Bild]

Av Erika Lindquist - 29 augusti 2014 19:05

Idag så fick Kalle lite extra lyx. Jag flätade hand man och svans och ryktade honom extra mycket. Så han fick lite extra lyx en sån här eegning fredag.
Jag slutade vid två idag och tog bussen hem fast det var ju nästan helt hopplöst. Det är ju typ helsingborgsfestivalen idag och hela helgen så bussen var helt proppfull. Men jag kom hem i alla fall ;)
Vi hade även skolfoto idag. Dock så tyckte jag att det var lite stressigt då vi varit i stallet precis innan men jag hann ;)

Av Erika Lindquist - 28 augusti 2014 22:04

Idag blev det som sagt uteritt med Elin och Wille och så hängde en annan också på med sin unghäst, hon som äger stallet. Det gick faktiskt superbra. Han var väldigt lugn och fin idag och blev bara rädd för en gul skyl typ men annars var han superduktig.
Sedan så skrittade vi tillbaka och red i paddocken lite. Blev ingen trav idag då jag känner att han kan få vila lite till. Hovis kommer på onsdag så tills dess kan han få ta det lite lugnare. Kanske att jag travar han till helgen men det beror helt på om hans sadel kommit ner.
Och imorgon är det fredag. Vi är installerad hela förmiddagen precis som vi var idag och det kan nog bli superkul senare när allt kommit igång. Nu är det typ bara information och sånt..
Där efter så har jag en lektion sedan slutar jag ;) så jäkla skönt att sluta tidigt en fredag ;))

Av Erika Lindquist - 27 augusti 2014 20:19

Just nu känner jag att tiden bara springer iväg. Jag går upp tidigt på morgonen för att ta bussen till skolan och efter skolan så blir det stallet och ja vi kom typ precis hem. Så det tar sin lilla tid men samtidigt så gör jag det jag älskar. Så då spelar det ingen roll hur mycket tid de tar ;)
Det blev promenad både igår och idag och det var faktiskt riktigt mysigt.
Imorgon så tänkte jag att jag skulle rida lite och då blir det rida ut igen så det blir säkert toppen.
Imorgon är vi även i stallet på skolan. Så under förmiddagen så är vi i stallet ;) så det aka bli kul :)

[Bild]

Av Erika Lindquist - 26 augusti 2014 16:52

Idag så hade vi två riktiga lektioner, först svenska och svenskaläraren som också är so lärare verkar att vara snäll. Där efter hade vi Matte i 40 minuter typ och matteläraren verkar också att vara bra.
Dock så var det bara lite repetion i svenskan och typ genomgångn om vad vi skulle jobba med i matten så inga riktiga lektioner på de viset ;)
I alla fall så känner jag att man börjar bli ganska trött. Speciellt idag. Men jag tror att det blir bättre senare i veckan när man mer har kommit in i rutinerna, det har ju typ precis varit helg.
Snart så ska vi till stallet precis som vanligt och som det ser ut nu så får Kalle vila ryggen idag. Men vi få se ;)

Presentation


Hejsan!
Så kul att du hittat hit!
Jag är en glad tjej på 16 år som älskar hästar över allt annat.
Just nu har jag en häst, Kalle som jag kallar honom på foder för senare köp.
Bloggen kommer att handla om min och Kalles resa samt mitt liv och vad j

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ville

 

 

 

Namn: Ville

Född: 2004

Lite kort om Ville: Han är en så otroligt fin, snäll och duktig häst som jag bara älskar :) Han är lite envis och lite småbusig vilket jag oftats gillar :) Han är så sjukt gullig också och han har en så himla fin personlighet :)) 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards